Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató: MVSZ Média Motoros
Jeanneau Cap Camarat 515


A Magyar Vitorlás Szövetség a Jeanneau motoros és vitorlás hajók magyarországi forgalmazójától, az Adex Kft-től kapott erre az évre egy motoros hajót azért, hogy a vitorlásversenyeken az újságírókat minél jobban kiszolgálhassa. Vajon, hogyan teljesített ebben a szerepben a Cap Camarat család legkisebb tagja? Ennek jártunk utána.



Az Adex, a Jeanneau termékek magyarországi képviselője Nagy R. Attila - az MVSZ médiabizottságának tagja - felkérésére adta ezt a hajót a magyar vitorlázóknak. Vele és a hajó vezetőjével Korompai Árpáddal beszélgettünk arról, hogyan vált be ez a kis motoros a Balatonon.
Nagy R. Attila: - Amikor felvetődött az ötlet Káli Csaba, az Adex képviselője rögtön nagyon pozitívan reagált. Együtt kezdtünk el gondolkodni azon, hogy milyen hajó felelne meg leginkább a mi céljainknak. Azt azonnal tudtuk, hogy egy hajó nem oldja meg rögtön az összes gondunkat, hiszen a fotósok sem szeretnek egy motorosból dolgozni, mást akar aki filmet forgat és mást aki fényképeket készít. Ezért első lépésként egy kisebb hajóban gondolkodtunk. Fontos szempont volt, hogy olyan motoros legyen amelyben rossz, esős idő esetén el lehet biztonságosan helyezni a technikát.

 

Korompai Árpád: - A hajó alapvetően egy nyitott kivitelu, középkormányos motorcsónak. Első látásra nem lehet észrevenni, de a kormánykonzol alatt van egy meglehetősen nagy helyiség, amelyet kis túlzással kabinnak is nevezhetnék. Valójában nem az, de egy meglehetősen nagy üreg, ahova befér egy ember és rengeteg felszerelés. Ez kiválóan alkalmas a fényképezőgépek táskáinak tárolására és ide szoktak elvonulni a fotósok, amikor letöltik a képeket a laptopokra. Hat fő részére van ülőhely a hajóban, de csak öt személyes. Igazán jól két-három emberrel megy. Most egy hetven lóerős Suzuki motor van rajta, ez azért lehetne nagyobb is. Ha kettőnél többen vagyunk már figyelni kell a ballasztra, előre kell terhelni, hogy megfelelően siklásba jöjjön. Az is probléma, hogy a beépített nyolcvan literes üzemanyagtartály a hajó farában van, emiatt is nehezen indul el.
- Azért biztosan van ami jó benne.

 

- Természetesen. Nagyon stabil. A fotósok kimondottan kedvelik, mert oldalirányban sem billeg. Nagyon jó róla fényképezni. Ôket igazán az sem zavarja, hogy nem gyorsul túl jól. Nekik az a lényeg, hogy sok stabil hely van benne, amiben megtámaszkodhatnak és így jó képeket készíthetnek. Fordulékony, ügyes kis hajó tényleg jól lehet vele dolgozni. A filmesek már többre vágynak. Ôk egészen közel akarnak menni a hajókhoz annyira, hogy azt már egy ilyen hajóval nem lehet. Nekik jobb a gumimotoros.
Én egyébként nagyon megkedveltem. Kényelmes vezetni. Jól átlátható az egész hajó. Könnyen lehet vele parkolni. Sima vízen élvezetes vele dolgozni. Ha egyszer megsiklott nagyon stabilan megy és nem veszti el a nyugalmát kanyarokban sem. Mivel nagyon széles a vízvonala sokkal kevésbé dől meg a kanyarban mint a többi motoros.
- Mit változtatnál rajta? Úgy tudom, hogyha ezt a hajót eladják kap majd a szövetség egy másikat.
- Ha ugyanilyen lesz, akkor nagyon jó lenne rá legalább egy kilencven lóerős motor. Sokszor vagyunk négyen-öten és akkor is utol kell érni a mezőnyt. Egy kicsit lehetne hosszabb, akkor stabilabban futna a balatoni hullámok között. Erősebb motorral már lehet, hogy ez a kisebb is megoldja ezt a gondot. Az lenne az igazi, ha meg lehetne oldani, hogy az üzemanyagtartályt a hajó orrába építsék. Egyébként egyszeru, de nagyon szép munka ez a kis gép. Mi szinte nap mint nap használjuk akkor is, amikor más nem nagyon motorcsónakázna. Eddig kiválóan és megbízhatóan muködik.
Úgy tunik tehát, hogy a Cap Camarat család legkisebb tagja tisztességesen helyt áll a Balatonon a média motoros szerepében. Mindannyiunk örömére már az idén munkába áll egy második ilyen kis hajó.


Litkey
Fotó: Mag Andrea


 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink